Bieganie to sport, który daje nam wiele korzyści. Ten rodzaj aktywności poprawia pracę układu oddechowego i serca. Regularne bieganie poprawia krążenie krwi, obniża ciśnienie i redukuje cellulit. Po treningu wydzielane są endorfiny, czyli hormony szczęścia. Dzięki temu obniżymy poziom stresu, co pozytywnie wpłynie na nasze zdrowie. Bieganie na świeżym powietrzu to również świetny sposób dla osób cierpiących na bezsenność. Podczas aktywności fizycznej odpowiednio dotlenimy organizm, a to przełoży się na lepszą jakość snu. Warto dodać, że godzina biegania pozwala nam spalić około 600 kcal, a zatem jest to świetne ćwiczenie dla odchudzających się osób.

Jak zacząć biegać?

Wielu początkujących poddaje się po kilku treningach z powodu dużej zadyszki. Jest to spowodowane zbyt szybkim tempem biegu. Na początku naszej przygody z bieganiem powinniśmy zacząć od marszobiegów. Jest to nic innego jak przeplatanie marszu i biegu podczas treningu. Jest to dobre rozwiązanie dla początkujących, jak i dla tych wracających do ćwiczeń po przerwie. Pierwsze wyjście na bieganie powinno trwać około 30-40 minut. Starajmy się biec ze stałą prędkością tak długo jak tylko możemy. Później przejdźmy do marszu, żeby po 2-3 minutach przerwy z powrotem wrócić do biegu. Stopniowo będziemy skracać czas marszu i jednocześnie wydłużać czas biegu. Dzięki temu dojdziemy do etapu, w którym bez problemu przebiegniemy pierwsze 10-15 minut bez przerwy. Przy regularnych treningach po kilku miesiącach powinniśmy bez problemu przebiec godzinę lub dwie bez żadnej przerwy. Wtedy możemy zacząć stopniowo zwiększać prędkość biegu.

Każdy trening rozpoczynamy od rozgrzewki, która powinna trwać około 10 minut. Tyle samo czasu powinniśmy poświęcić na rozciąganie po bieganiu. W czasie biegu powinniśmy utrzymywać tempo konwersacyjne. Polega to na tym, że powinniśmy biec z taką prędkością, żeby móc swobodnie rozmawiać. Pierwsze treningi wymagają od nas wiele samozaparcie, gdyż nawet biegnąc z małą prędkością możemy mieć lekką zadyszkę. Dzieje się tak, ponieważ nasz organizm musi się przystosować do wykonywanego wysiłku. Jednak po kilku treningach zadyszka minie. Przed treningiem możemy zjeść lekkie śniadanie. Warto napić się kawy, która jest naturalnym źródłem kofeiny. Dzięki temu lepiej wykonamy trening. Po bieganiu musimy zjeść pełnowartościowy posiłek. Powinien on zawierać dużą ilość białka, które pozytywnie wpływa na regenerację mięśni. warto także zadbać o odpowiednie nawodnienie. W tym celu możemy zabrać ze sobą wodę na trening.

1 Comment

Leave a comment