Kiedy i jak pić wodę? Miniporadnik

picie wody

Picie wody ma zbawienny wpływ na nasze zdrowie. Nie może być inaczej, skoro ciało człowieka składa się z niej aż w 75%. Bardzo ważne jest, aby dostarczać jej organizmowi jak najwięcej, by mógł prawidłowo funkcjonować. Jak to zrobić, aby uzyskać jak najwięcej korzyści?

Najlepiej jest pić wodę przegotowaną i ciepłą, ale nie gorącą – rozgrzeje organy wewnętrzne i przygotuje je do dalszej pracy. Z samego rana dobrze jest dodać do niej sok z cytryny. Taka mieszanka usprawni działanie przewodu pokarmowego – zostanie on rozgrzany, więc lepiej poradzi sobie ze strawieniem śniadania, a także z wydalaniem.

Z tego samego powodu korzystne jest spożywanie wody przed każdym posiłkiem. Nie tylko przełoży się  to na bardziej sprawną pracę żołądka, lecz także sprawi, że zostanie on już częściowo wypełniony, dzięki czemu zjemy nieco mniej niż moglibyśmy zjeść na pusty żołądek. Jest to szczególnie ważne w przypadku osób, które starają się zmniejszyć masę ciała, jednak nie tylko one powinny podejmować taką praktykę. Należy pamiętać, że informacja o sytości dociera do mózgu z pewnym opóźnieniem, czego efektem może być przejadanie się. Wypełnienie żołądka wodą naturalnie zapobiega takiemu stanowi.

Kolejnym momentem, kiedy przyjęcie szklanki wody będzie wyjątkowo korzystne, jest moment przed kąpielą. Według obiegowej opinii wpływa to na obniżenie ciśnienia krwi, nie jest to jednak do końca prawda – ciśnienie zostaje raczej wyrównane niż obniżone, niemniej jednak trudno się nie zgodzić, że jest to także korzyść zdrowotna.

Także picie wody przed snem przynosi korzyści dla zdrowia. Nie jest potwierdzone, że rzeczywiście zapobiega to atakom serca, badania jednak nie zaprzeczyły tej teorii. Z pewnością jednak dobrze jest zaopatrzyć organizm w wodę, aby mógł wykorzystywać ją podczas licznych procesów regeneracyjnych, jakie zachodzą w czasie snu.

Podane cykle są oczywiście orientacyjne i nastawione na konkretne korzyści. Powinniśmy jednak sięgać po wodę co najmniej tak często, jak czujemy pragnienie, najlepiej nawet częściej – nie wierzmy jednak w informacje takie, jak konieczność wypicia 2-2,5 litra dziennie. Najlepiej jest wsłuchać się w potrzeby własnego organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *